Retur, öppet köp eller reklamation

Retur/öppet köp

Om du ångrar ditt köp skickar du tillbaka dina varor tillsammans med den ifyllda blanketten nedan. Ju tydligare information du ger oss ju snabbare kan vi behandla din retur och du få tillbaka pengarna.

Är du med i kundklubben har du gratis returfrakt. Kunden betalar även kostnaden för den ursprungliga frakten och eventuell fakruraavgift.

Reklamation

Tyvärr händer det att någon av våra leverantörer har gjort fel. Vi försöker att kontrollera alla våra varor noga men ibland kan även vi göra fel. Kristallrummet ger 6 månaders tillverkningsgaranti på produkter som vi tillverkar själva förutsatt att de är väl omhändertagna och inte blivit utsatta för onormalt slitage. Armband och långa halsband som slitits av pga av att bäraren fastnat i något och obetänksamt dragit till, ersätts t.ex inte.

Vi kontrollerar produkten innan vi godkänner en reklamation. När du vill reklamera en vara mailar du bild, ordernummer och en beskrivning av vad som hänt till kundtjanst@kristallrummet.se. Vid reklamation skickar vi i första hand en ny vara. Är varan slut på lager får du byta till annan likvärdig vara eller så betalar Kristallrummet tillbaka hela beloppet till kunden inkl. frakt och fakturaavgift.

Läs detta innan du postar din retur eller reklamation!

Du hittar ditt ordernummer på bifogad orderbekräftelse eller kontantfaktura.

Vi kan inte ta ansvar för varor som skickats tillbaka till oss utan namn och ordernummer.

Vi tar inte emot eller löser ut felfrankerade kuvert, postförskott eller liknande.

Skicka alltid med ditt bonuskort om du fått bonusstämplar för varan du köpt.

Ska du returnera flera varor skickar du tillbaka en kopia på din orderbekräftelse/ faktura med markeringar för de varor du returnerar.