Retur eller reklamation

Retur

Enligt konsumentlagen för e-handel har du alltid 14 dagars öppet köp. Om du inte tycker om varan när du fått hem den så skickar du bara tillbaka den. Är du medlem i Kundklubben har du gratis returfrakt är du inte medlem i Kundklubben betalar du returfrakten själv. Du kan inte gå med i Kundklubben i efterhand ;-). 

För att vi ska kunna behandla din retur och få tillbaka pengarna till dig snabbt och enkelt vill vi att du fyller i formuläret nedan.

Returfrakt betalar du själv och produkten skall vara oskadad, oanvänd och packad i originalförpackningen. Är du med i kundklubben har du gratis returfrakt. Kunden betalar även kostnaden för den ursprungliga frakten och eventuell fakruraavgift.

Reklamation

Tyvärr händer det att någon av våra leverantörer har gjort fel. Vi försöker att kontrollera alla våra varor så noga som möjligt innan vi sänder dem vidare till våra kunder. Ibland kan även vi göra fel.

Kristallrummet ger 6 månaders tillverkningsgaranti på produkter som vi tillverkar själva förutsatt att de är väl omhändertagna och inte blivit utsatta för onormalt slitage. Armband och långa halsband som slitits av pga av att bäraren fastnat i något och obetänksamt dragit till, ersätts t.ex inte. Vi kontrollerar produkten innan vi godkänner en reklamation.

För de varumärken vi säljer gäller varumärkets egen garantitid eller maximalt tre månader. För att din reklamation ska kunna hanteras så bra som möjligt ber vi dig att fylla i formuläret nedan. Var noga med att fylla i alla fält korrekt. 

Vid reklamationsfel skickar vi i första hand en ny vara om varan är slut på lager och inte kommer tillbaka kan kunden byta till annan vara eller så betalar Kristallrummet tillbaka hela beloppet till kunden inkl. frakt och fakturaavgift. 

Skicka tillbaka varan eller maila oss en bild på felet. Maila bilden till info@kristallrummet.se

Läs detta innan du postar din retur eller reklamation!

För att vi ska veta vems vara det är som skickas tillbaka till oss MÅSTE du lägga med information om ORDERNUMMER, BANNKONTO (om du betalat med swish eller direktinbetalning) samt VARANS NAMN, ARTIKELID och ditt MOBILNUMMER!

Vi kan inte ta ansvar för varor som skickats tillbaka till oss utan namn och ordernummer!

Vi tar inte emot felfrankerade kuvert, postförskott eller liknande.

Varan skickas till Kristallrummet, Hökens gata 6, 116 46 Stockholm.

Retur & Reklamationsformulär

Ordernummer:
Din e-postadress: *
Din e-postadress igen: *
Skriv noggrant alla detaljerna kring din retur: *
fpqV
Kod från Captcha-bild: *